Tuesday, March 9, 2010

De-vreme

De vreme rece mintea a luat-o la fugă. Și aleargă ea spre zone mai călduroase, idei mai colorate, în căutarea unei hărți și a unui traseu clar. Apoi îmi dă de știre, iar eu îi spun c-o voi urma mai încolo, poate mâine, poate peste câteva zile sau o săptâmănă.
Mai devreme mă gândeam că nu țin minte să fi făcut un om de zăpadă când eram mică. Totuși am stat de vorbă cu unul, mai demult și-mi spunea că visează la Sahara, la întinderi nisipoase, soare orbitor și fete Morgana. Ochii negri i-au sclipit a ciudă și dezamăgire când șoptit i-am retezat dorințele de la rădăcină, când răstit l-am expus ideii de topire în deșert. El a replicat, ca-ntr-un blestem crud și viu că nu-mi voi vedea niciodată imaginea sub microscop, că harta minții mele nu va dezvălui vreodată traseul. Și uite așa, am stat apoi, în frig și fulgi de nea, privindu-ne trist, cunoscător, împresurați de regretul rostirii.

No comments: