Monday, June 28, 2010

Massive Attack sau Atacul Masiv

În vremurile mele de tinerețe, adică ieri, mai precis, am fost și eu la un concert, că deh am auzit ca o să cânte unii care cica le au bine de tot cu cântarea. Așa că am purces spre zona Arena, cu un chef puțin alterat de o porție de somn, luată cu vreo oră înainte. Am ajuns acolo, unde mă așteptam la o percheziție militărească, cum a fost la Bob 'Din lan', în schimb mi se ceru doar sa arăt beletul.
Și am intrat eu așa pe gazon/beton B, ca o panseluță somnoroasă... bine prima proptire fu la standul de bere, ca tare sete Heineken-ească mai aveam. :D Mă rog, pe scurt, așa într-o variantă sinopsis, după o așteptare în care stăteam și fumam într-o moleșeală, care nu mi-am dat seama nici până acum dacă era plăcută sau nu, a intrat pe scenă Martina Topley-Bird. Singurică și micuță, într-o rochie roșie ca de bal mascat, mai ales că era pictată și la ochi cu ceva vopseluri roșii, ca de-o sărbătoare pascală tardivă, începu ea să cânte, ca o domnișoară ce ținea o mică orchestră în aparatili muzicale și laptop-iseț. Suna foarte bine oricum, deși începutul a fost ceva mai lent sau eram eu încă în moleșeala din sinopsis. Cine știe?! Oricum descurcăreață british mujercita și destul de glumeață cu poante pe care chiar le-am gustat. Îmi plăcu cel mai mult aia cu Ninja, unul cu care colabora ea la o piesă, dar pe care nu reuși să-l aducă cu ea la concert așa că-l luă și-l băgă în laptop. :))
Apoi se luă o pauză, timp în care se dezveliră instrumentele pentru Massive, vreme în care mă gândeam, pe lângă lucruri importante precum nemurirea sufletului, cum să faci un arici să nu se ruleze ca o țigară mai ciudată sub formă de ghemotoc, oare de ce am așa ghinion de neșansă de am rămas fără bomboane de tuse într-un moment de durere teribilă de amigdală stîngă răzvrătită, etc... deci mă gândeam că aduce cu dezvelirea unui monument și că ar fi haios ca după acele prelate să iasă câte un membru Massive și să facă "Bau -bau and Welcome... Good to be here again Bucharest."
În fine, toate aceste gânduri minunate, îmbibate de neuroni numeroși și de materie cenușie care să-mi dovedească și să-mi reconfirme genialitatea, au fost întrerupte de un film ce rămase continuu, în care Massive Attack cântă de mama focului, extraordinar de profi și de-n sincronizare cu publicul. Îmi dispăru și moleșeală și durere de picioare și de amigdală stângă, toate anesteziate de o muzică ce făcea tot publicul să se miște care cum, care unde și care-ncotro și să mai cânte ceva versuri, printre care un tip cam urlator în spatele meu, că vroia el domn'le să arate probabil că își făcuse asiduu tema în seara precendentă și se pusese la punct și cu pronunția inglizească și cu viersurili.
Din playlist-ul live Massive Attack au făcut parte Future Proof, Angel, Psyche, Teardrop, Inertia Creeps, Safe from Harm, Unfinished Sympathy, Splitting the Atom, Karmacoma, toate acompaniate de explozii inofensive de lumini și de o idee care mi s-a părut foarte interesantă, de a transmite mesaje, multe în limba română, în mare parte despre libertate, putere, democrație, altele despre probleme globale, cu care sunt la curent mai mult sau mai puțin, ceea ce e de înțeles, având în vedere că nu trăiesc mereu pe planeta asta și că muzica mă făcea ocazional să închid ochii pentru un mai bun trip în naveta mea spațială. ;))
În concluzie, îmi pare foarte foarte bine că am fost la un așa show, care m-a țintuit un timp într-o lume sonoră impecabilă.

3 comments:

ichigo said...

''oare de ce am așa ghinion de neșansă de am rămas fără bomboane de tuse într-un moment de durere teribilă de amigdală stîngă răzvrătită''....niste winterfresh dropsuri erau bune...aveam eu prin sertar pe undeva...iti aruncam cateva,de aizi din gropa in care stau... :)
''având în vedere că nu trăiesc mereu pe planeta asta și că muzica mă făcea ocazional să închid ochii pentru un mai bun trip în naveta mea spațială.''....si tu?credeam ca sunt singurul nebun care atunci cand asculta muzica inchide ochii si se detaseaza de aceasta planeta...transfigurand irealul in ral....moooamaaa ce inteligibil a parut... :))... :P
in final...ma bucur ce te-ai simtit bine....tuuuu nebuuunoooo tuuuu.... :)\

Ana said...

mercic... tu, nebule, tu. :p :-*

ichigo said...

se stieeee...pe sistem turbat....de la A la Z....si dincolo :)