Monday, May 10, 2010

Anotimpuri

Mă gândeam la o zi simplă de iarnă, la o oră necunoscută, unde zăpada îmi ajungea până la genunchi și orice pas făcut lăsa o amprentă adâncă. Îmi afundam picioarele de copil în alb și lumea se vedea printre raze sporadice de soare, iar efortul mi-era neobosit. Tu veneai în spatele meu, trăgând sania după tine. Aș vrea să pot localiza acum exact expresia feței tale, dar îmi scapă în aburii acelei zile.

Și-mi amintesc cum am stat să bătătorim zăpada proaspăt așezată, pentru a putea zburda pe derdeluș. Un moment îmi sare subit în fața ochilor când mă gândesc la ziua aceea dintr-un decembrie potrivit în culori, miros, căldură, textură și trăiri. Tu într-o haină bleomarin, cizme maro, mănuși negre de piele, căciulă gri și o privire precisă, neîntâlnită identic nicăieri. Stăteai în vârf de derdeluș, mă uitam la tine și mi se părea că ești un uriaș blând, care va rămâne mereu lângă mine pentru a-mi zâmbi cu-nțeles pe sub mustață. Și nici nu gândeam la cât de pline îmi erau clipele, pline de-o substanță numită fericire.

Azi m-am gândit că nicio iarnă venită în ultimii ani nu a mai semănat cu aceea. Apoi că nici un anotimp n-a mai fost văzut și de tine și că trebuie să-ți povestesc despre ultimele ierni, primăveri și veri, despre culori, sunete și oameni noi pe care-i port în mine. M-am oprit brusc din această idee, dintr-un pur egoism și posesivitate asupra momentelor clare dintre noi. Azi am făcut o pauză scurtă în drumul meu spre casă și mi-am dat seama că ne plasăm în alte locuri decât cele obișnuite, unele ce vorbesc despre noi la trecut, unele în care tu ești uriaș, iar eu nu mă pot opri dintr-un râs ce mă-mbujorează total.


1 comment:

ichigo said...

''Mă gândeam la o zi simplă de iarnă, la o oră necunoscută, unde zăpada îmi ajungea până la genunchi și orice pas făcut lăsa o amprentă adâncă. Îmi afundam picioarele de copil în alb și lumea se vedea printre raze sporadice de soare, iar efortul mi-era neobosit''...dak ar fi posibil as vrea sa fie iarna tot timpul...cred ca o sa ma mut in Islanda..acolo unde e vulcanu'..sa beau o bere fara alcool cu el...ca cine stie?poate erupe din nou dak i se urca la cap...:))

''Azi m-am gândit că nicio iarnă venită în ultimii ani nu a mai semănat cu aceea.''...adevarul e ca iarna asta care a trecut a fost una in adevaratul sens al cuvantului...mai vreau!!sa fac oameni de zapada..sa ma bat cu bulgari,sa imi inghete mainile si picioarele,sa fac ingerasi demonici prin zapada...:)).